De vierjaarlijkse Gentse Floraliën is de grootste bloemen- en plantententoonstelling in ons land. Naar aloude traditie wordt dit evenement geopend in aanwezigheid van ons vorstenpaar.
Het thema van deze 37ste editie was ‘verbinding’. Bloemen en planten verbinden mens en natuur en brengen mensen dichter bij elkaar. Van oudsher bekleden de Lootse siertelers een prominente plaats in het ganse gebeuren en dat was deze editie niet anders. Deze keer mocht koningin Mathilde zelfs een nieuwe azaleasoort, ‘Koningin Mathilde’, gekweekt door familie Drieghe uit Zaffelare, boven de doopvont houden.
Wat ons betreft, was dit kleurrijke spektakel een lust voor alle zintuigen! Wij feliciteren graag alle Lootse deelnemers en beloven, als grootste beleidspartij, de naam en faam van Lochristi als bloemengemeente samen met de sierteeltsector verder uit te dragen!

