Waarom kiezen Lochristi en Wachtebeke voor een fusie? De reden is simpel: we willen de dienstverlening voor alle inwoners verbeteren met de middelen die we samen hebben. Door de personeelsleden en de financiële middelen van beide gemeenten samen te voegen, kunnen we meer doen. De gezamenlijke financiële slagkracht wordt ook groter zodat de belastingen laag kunnen worden gehouden. Een fusie is dus een logische stap zodat het gemeentebestuur alle complexe taken die worden toebedeeld vanuit Vlaanderen kan blijven uitvoeren. Door de stap nu te zetten krijgt de gemeentekas bovendien een financiële bonus van 12.297.600 euro van Vlaanderen. Dankzij deze schuldovername is de fusiegemeente schuldenvrij en is er extra ruimte voor investeringen in wegen, fietspaden, gebouwen, openbaar groen enzovoort. Fusioneren is dus kiezen voor een efficiënter gemeentebestuur met een betere dienstverlening terwijl de fiscale lasten voor alle inwoners zo laag als mogelijk worden gehouden. Dat is iets waar onze liberale partij volledig achter staat en altijd naar zal blijven streven.

Jeugd, Cultuur & Sport
Sabine Ongena verkozen tot Vrijwilliger van het Jaar – SV Zaffelare is apetrots!
Onze club SV Zaffelare heeft er een Vlaamse kampioen bij. Sabine Ongena werd tijdens de Awardshow ‘Vlaamse Voetbalsterren’ in Tubeke,

